BoldMove en E&S Rides lanceren de Spinfinity Coaster - een echte intergenerationele ervaring

Het beste van dark rides en achtbanen gecombineerd tot een unieke familieattractie.

Brussel, 6 juni 2024 - BoldMove Nation kondigt met trots zijn intrede aan in de spannende wereld van familieachtbanen. De nieuwe Spinfinity Coaster biedt een intergenerationele ervaring met een stevige positionering tussen kinderachtbanen en sensationele achtbanen. Het is een natuurlijke overgang van BoldMove's dark ride-expertise, gekenmerkt door hoogwaardige thematisering en storytelling in 360-graden universums.

De Spinfinity Coaster is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen de creatieve experten van BoldMove en de technische ingenieurs van E&S Rides. De teams hebben alle aspecten van het proces in handen, waarbij ze de baanindeling, bewegingen, media en thema's zorgvuldig in evenwicht brengen om het juiste niveau van verfijning te verkrijgen.

Het beste van twee werelden - immersief en spannend
De Spinfinity Coaster combineert het beste van twee werelden: de meeslepende ervaring van een gethematiseerde dark ride en de spannende beweging van een coaster. Benoit Cornet, CEO van BoldMove, is al 25 jaar pionier op het gebied van interactieve theaters en media dark rides, met als hoogtepunt de bekroonde Champi'Folies interactieve familie dark ride bij PAL in Frankrijk. "Wij houden ervan om klassieke attractieformules op te fleuren door een gedurfd recept te gebruiken dat beproefde ingrediënten op een speciale manier mengt en er een creatieve draai aan geeft. Op deze manier bieden we onze klanten een unieke en nieuwe smaak zonder risico's te nemen. Met de Spinfinity Coaster passen we de principes van thematisering en storytelling van een dark ride toe op een nieuwe categorie attracties.

Gebaseerd op de creatieve concepten van BoldMove, verzorgt het E&S team alle technische en engineering aspecten van de Spinfinity Coaster. Het ervaren team brengt meer dan 10 jaar expertise op het gebied van techniek voor attracties met zich mee, toegepast op projecten voor Compagnie des Alpes, Looping Group en een park met een muis in Parijs. Ze werken samen met de beste Europese fabrikanten en garanderen de hoogste aandacht voor detail en veiligheidseisen. De creatieve engineeringaanpak van E&S werd onlangs genomineerd voor Productinnovatie.

Het compacte ontwerp van de Spinfinity Coaster zorgt voor een eenvoudige integratie in bestaande parkgebieden of leegstaande gebouwen. De efficiënt ontworpen structuur vereist geen zware infrastructuurwerkzaamheden, waardoor de bouw snel en soepel verloopt. Bediening en onderhoud worden tot een minimum beperkt om stilstand te voorkomen en meer dan 500 bezoekers per uur te vermaken in het hoogseizoen. Omdat het een gezinsvriendelijke attractie is, kunnen voertuigen gemakkelijk vollopen met familieleden of vrienden.

Een thema om je tanden in te zetten - een 360-graden ervaring
Spinfinity Coaster beschikt over slim gethematiseerde voertuigen waarin rijders tegenover elkaar staan ​​en zo de ervaring volledig delen, in het moment en met elkaar. Ze kunnen genieten van een unieke mix van achtbaan-sensatie-effecten met boemerang- en shuttlebewegingen, naast een media-ervaring binnenshuis met meerdere scenario's elke keer dat de trein voorbijrijdt. Dit bevordert de herhaalbaarheid, omdat elke ritervaring anders zal zijn en verrassende elementen met zich meebrengt. De Spinfinity Coaster-ervaring begint met een verbazingwekkend thematische buitenruimte en laadstation, die het wachten de moeite waard maakt en de verwachtingen wekt.

Eerste hologram aan boord van een achtbaantrein: een onvergetelijke ervaring
Bezoekers die in de Spinfinity Coaster stappen, worden gedurende de hele rit verrast. Ze zien, voelen en ervaren sensaties die worden veroorzaakt door speciale bewegingen, rotaties en bochten en adembenemende projecties. Zelfs de voertuigen komen tot leven dankzij speciale hologramprojecties, terwijl de speciale effecten van begin tot eind volledig zijn afgestemd op de ervaring. De uitgebreide thematisering begint bij het instapstation en gaat door in de hele attractie, zodat bezoekers helemaal opgaan in het verhaal tot het einde. Het creatieve team van BoldMove kan voor elke locatie en voor elke bezoeker een thema op maat ontwikkelen voor mediacontent buiten, in voertuigen en binnen. De attractie is bij uitstek geschikt voor het hosten van een preshow en een merchandise shop.

Sébastien Challard, medeoprichter van E&S Rides, zegt: "Het combineren van onze technische vaardigheden met de creativiteit van BoldMove heeft op heel natuurlijke wijze geresulteerd in een ongeëvenaarde familieachtbaan met verrassende wendingen. We zijn erg trots op het resultaat, het is een waar genoegen om onze passie te delen en elkaar te versterken."

"We zijn erg enthousiast over deze volgende logische stap in ons plan om happy worlds te creëren. Het markeert een nieuwe belangrijke mijlpaal en opent enorme kansen voor regionale parken om hun bezoekers unieke ritervaringen te bieden.We kijken uit naar een spannend en succesvol avontuur met onze partner E&S Rides," besluit Benoit Cornet.

Over BoldMove Nation
BoldMove werd opgericht in 2021 en is gevestigd in Brussel, België. Het bouwt voort op de dark ride legacy van visionair Benoit Cornet. Hij pionierde met de eerste interactieve theaters en bouwde bekroonde dark rides in Phantasialand, Walibi Belgium, Legoland en tal van parken over de hele wereld. Deze prestaties leidden tot het innovatieve Smash & Reload media dark ride concept met TooMush IP. De eerste succesvolle installatie was in het Franse park Le PAL met Champi'Folies, gebouwd in een voormalige 4D-bioscoop. De attractie won talrijke Europese prijzen in de vrijetijdsindustrie en de IAAPA Brass Ring voor beste nieuwe product in Orlando.

Het team ontwikkelt nieuwe generatie-overschrijdende ervaringen door 360-graden werelden te creëren. Naast een reeks innovatieve concepten en modules voor dark ride attracties omvat het aanbod van BoldMove de nieuwe Spinfinity Coaster, die het beste van twee werelden combineert: dark rides en achtbanen, evenals de Raptor Expedition AR Walkthrough en WaterSlider VR. ​
Ga voor meer informatie naar www.boldmove-nation.com

Over E&S Rides
E&S Rides is een Frans ingenieursbureau dat attracties en diensten levert voor de amusementsindustrie. Het team is gevestigd in Fontainebleau en biedt engineering- en consultancydiensten. E&S Rides zorgt voor een volledige kwaliteitscontrole, van ontwerp tot fabricage en inbedrijfstelling. Dit alles wordt uitgevoerd in overeenstemming met de EN 13814-norm om een complete, veilige en betrouwbare oplossing te bieden. E&S Rides wordt voornamelijk gedreven door passie voor de vrijetijdsindustrie en is toegewijd aan het bedienen van klanten zoals Compagnie des Alpes (Walibi Belgium), Looping Group en regionale parken in heel Europa. Het E&S team ontving onlangs nominaties voor het innovatieve magnetische remsysteem dat werd geïnstalleerd tijdens de renovatie van een achtbaan in Kingoland, Frankrijk.

De recente samenwerking met BoldMove heeft geresulteerd in de nieuwe Spinfinity Coaster, die de ingenieurs van E&S volledig vanuit het oogpunt van techniek en constructie hebben ontworpen. Lees meer op www.es-rides.com

Flower & Feet is inspired by Anja D'Hondt and offers international B2B PR. An innovative view on communication and deep market insights ensure successful partnerships. We empower clients to find their brand voice and build smart strategies. PR sunny side up!

anja@flowerandfeet.com